Karjääriõpetuse tunni raames saavad õpilased osaleda Töötukassa loengutes/töötubades, eile avanes see võimalus ka meie õpilastel. Käsitleti karjääri mõistet, avardati teadmisi õppimisvõimalustest ning analüüsiti iseennast, oma võimeid ning soove seoses karjäärivalikuga.
Viimase kirjanduse tunnis võtsid 7.b õpilased kokku oma distantsõppe emotsioonid ja esitasid selle eriti napis vormis – tviteratuuris (kuni 140-tähemärgiline lühikokkuvõte nagu Twitteri säuts)
- Distantsõpe andis võimaluse ka "kahemeestel" positiivselt särada, kui ainult seda töökust ja nutikust jätkus.
- Möödas 11 nädalat distantsõpet. Keerukat. Mõttetut. Igavat. Kiiret. Taipasin, et koolis on parem. Oodatud vaheaeg juba paistab, PUHKUS!!!
- Hommikul ahvatleb arvuti end avama. Päeval sunnib e-kool õppima. Õhtu saabudes viskab tühjenev aku mind lõpuks vabadusse. Kui põnev elu!
- Minu esimene distantsõppe. Arvasin, et on põnev ja huvitav. Lõpuks taipasin, et koolis on parem. Seal on mu sõbrad ja õpetajad, kes abistavad.
- Hei-hei, distantsõpe osutus väga edukaks ja vajalikuks kogemuseks meie igapäevaelus. LMAO
- Minu unistus oli õppida kodus, see täitus.
- Läbi distantsõppe asjade selgeks saamise protsent on sama suur nagu lasteaiakasvataja hakkab ehitajaks.
- Vastupidiselt ootustele on selgunud, et koduõppe on täiesti talutav. Kuid sügisel niimoodi enam jätkata ei sooviks. Mind ei häiriks, kui koduõppe korduks.
- Minu karantiin möödus telefonis animeid vaadates ja mangasid lugedes.
- Distantsõpe ei olnudki nii hull, kui alguses tundus, kuigi meile anti päris palju õppida.
- Istun kodus, pool päeva õpin, õues ei käi….
NB! Kellele hakkasid tviteratuurid rohkem huvi pakkuma, loe Rein Raua tviteratuure! Lausa meistriklass!
7. klass läbis veebruari kuus teema "Kaitse end ja aita teisi". Klassijuhataja tundides räägiti tuleohutusest, veeohutusest, plahvatusohtlikest lõhkekehadest ja liiklusohutusest. Teema lõppes neljapäeval, 22. veebruaril õppekäiguga Kunda Päästekomandosse, kus praktiliste ülesannete läbi eluks vajalikke teadmisi ja oskusi tule- ja veeohutusalastel ning hädaolukordadeks valmisolekuks kokku võeti. Õpilastele jäi silma komando jõusaal, kus päästjad iga päev trenni teevad, selga sai proovida päästja varustust ja päästeveste ning tutvuda termokaameraga. Õpilaste arvates peab üks korralik päästja olema tugev, julge ja tark. Ta peab jaksama raskeid asju kanda, toru küljes rippuda ja kiiresti joosta.
Kunda Ühisgümnaasiumi õpilased saavad 2020/21 õppeaastal külastada mitmeid harivaid keskkonnateadlikkust tõstvaid õppeprogramme. Eesmärk on kujundada õpilases arusaama, et inimene on osa loodusest, loodus on majanduse ja kultuuri alus ning keskkonnakaitse ja -kasutuse vahel peab valitsema tasakaal.
Läbi Keskkonnainvesteeringute Keskuse toetusprogrammi saame ühes õpilastega osa tegevustest, mille teemaks on säästva keskkonnakasutuse põhimõtete, looduse ja inimühiskonna seoste, looduses toimuvate protsesside ja elurikkuse tundmaõppimine.
Kunda Ühisgümnaasiumi 1.-9.klassi õpilased osalevad erinevatel õppeprogrammidel kuni 2021 kevadeni.
Gümnaasiumiastme õpilased aga osalesid õppeaasta alguses praktikumilaagris, kus saadi teadmised põlevkivi olulisusest kui Eesti pruunist kullast ning Eesti ainulaadse maastiku – Sinimägede tekkest, iseärasustest ja mõjust ajaloosündmustele.
Kunda Ühisgümnaasium tänab Keskkonnainvesteeringute Keskust võimaluse eest!
VÕIME KUULUTADA TEHTUKS!
Kunda Ühisgümnaasiumi õpilased KÄISID 2019/20 õppeaastal mitmetel harivatel keskkonnateadlikkust tõstvatel õppeprogrammidel.
Läbi Keskkonnainvesteeringute Keskuse toetusprogrammi saime ühes õpilastega osa tegevustest, mille teemaks oli säästva keskkonnakasutuse põhimõtete, looduse ja inimühiskonna seoste, looduses toimuvate protsesside ja elurikkuse tundmaõppimine.
Kunda Ühisgümnaasiumi 1.-9.klassi õpilased osalesid erinevatel õppeprogrammidel kuni eriolukorra alguseni. Kevadel käimata jäänud õppeprogrammid võeti taas ette uue õppeaasta algusega. Tänaseks on kõik Keskkonnainvesteeringute Keskuse toetusprogrammide projektist tulenevad õppekäigud 2019/20 õppeaastaks läbitud. Kunda Ühisgümnaasium sai Keskkonnainvesteeringute Keskuselt õppekäikude korraldamiseks toetust 3852 euro ulatuses.
Klass |
Programm |
Programmi viis läbi |
1.a ja b |
Hakkamasaaja looduses |
MTÜ Ökokratt |
2. a ja b |
Välgutund |
Energia Avastuskeskus |
3. kl |
Kes need jäljed siia jättis? |
Lahemaa rahvuspargi keskus |
4. a ja b |
Välgutund |
Energia Avastuskeskus |
5. a ja b |
Magevete vaatlus Kurtna järvestikus |
Alutaguse Matkaklubi |
6. kl |
Retk Viru rabasse |
Lahemaa rahvuspargi keskus |
7. a ja b |
Põhja Eesti Klint ja Rand |
Alutaguse Matkaklubi |
8. a ja b |
Mõõdetav loodus |
MTÜ Ökokratt |
9. kl |
Loodusvarad – kelle ja milleks? |
Lahemaa rahvuspargi keskus |
Miks neil õppekäikudel käime?
Eesmärk on kujundada õpilases arusaama, et inimene on osa loodusest, loodus on majanduse ja kultuuri alus ning keskkonnakaitse ja -kasutuse vahel peab valitsema tasakaal. Õppekäigud on peamiselt koolis omandatud teadmiste kinnistamiseks või teabe kogumiseks ees ootavate loodusainete teemadeks. Läbi õppekäikude õpilased kinnistavad õpitut, rakendavad õpitut looduskeskkonnas, omandavad uusi teadmisi, näevad Eesti erinevaid loodusmaastikke. Õpilaste silmaring avardub, kujunevad seosed õpituga ning kogetu annab õppetegevusele loodusteadliku aluse. Selline projekt aitab kaasa õpilaste koostööoskuste kujunemisele ning õppijate hoiakute ja tarbimisharjumuste kujundamisele keskkonnahoidlikuks. Lisaks viibib õpilane õppekäikude ajal palju värskes õhus ning on nii vaimselt kui füüsiliselt aktiivne.
Kunda Ühisgümnaasium tänab Keskkonnainvesteeringute Keskust toe ja võimaluse eest suurendada kogukonnas keskkonnateadlike noorte arvu.
9. mail toimus kooli traditsiooniline kevadkontsert, kus meie kooli õpilased said näidata oma vanematele, vanavanematele, sõpradele, mida nad peale õppimise veel oskavad.
Kontserdil esinesid kooli laulukoorid, muusikakooli laululapsed, mitmed solistid, näitetrupid, etlejad ja külalisena JJ Street tantsukool Rakverest. Vaheajal sai kehakinnitust nii õpilasesinduse kohvikust kui ka oma hõrgutistega kauplema tulnud lapsevanemalt.