Märtsi alguses otsustas Sihtasutus Innove rahuldada Kunda Ühisgümnaasiumi projektitaotluse „Kunda Ühisgümnaasiumi kollektiivi motivatsiooni tõstmine ja suhtlemisoskuste parandamine käitumisraskustes õpilastega“, mida rahastati Euroopa Sotsiaalfondist. Projekti algataja ja koordinaator oli kooli arendusjuht Kairi Lusti.
Projekti raames toimus õpetajatele kaks koolitust. Kevadel toimunud koolitus oli teemal „Kuidas aidata teisi ja seda tehes ka ise ellu jääda?“, mille eesmärk oli õppida erinevaid õpilaste motiveerimise tehnikaid ja mooduseid õpimotivatsiooni üleval hoidmiseks. Koolitaja Epp Adler andis läbi erinevate tegevuste õpetajatele võimaluse iseennast paremini tundma õppida ja oma tööle uuenduslikult läheneda, et seeläbi paremaks suhtlejaks saada.
Augustis toimus õpetajatele koolitus Arbavere puhkekeskuses. Koolituse nimi oli „Suhtlemine probleemse lapsega“, kus kooli kollektiiv sai ülevaate õpilase probleemse käitumise võimalikest põhjustest ja õpetaja toimetulekuvõimalustest käitumisraskustes lapsega. Koolitajaks oli Marju Koor, kes on 12 aastat töötanud psühholoogi ja koolitajana ning viinud läbi suhtlemis-, kriisi-, stressijuhtimise ja motivatsioonialaseid koolitusi pedagoogidele ja lastevanematele. Koolitajana peab Marju oluliseks kogemuspõhist õpet, mistõttu püüab ühildada aastate jooksul omandatud praktikat tõenduspõhiste meetoditega ning läbi selle anda osalejatele uut inspiratsiooni tööalaseks ja isiklikuks arenguks.
Eesti Vabariigi haridusseadusest lähtuvalt on õpetaja tööalase täiendusõppe eesmärk luua õpetajatele võimalused eneseanalüüsiks ja professionaalseks arenguks ning kujundada inspireeriv ja innovaatiline hoiak, mille abil kasutada omandatud teadmisi ja oskusi parimal moel oma töös õppija arengu toetamisel. Nii said ka Kunda Ühisgümnaasiumi õpetajad Sihtasutus Innove toel enne uue kooliaasta algust ennast tööalaselt täiendada.
Kairi Lusti
Kunda Ühisgümnaasiumi arendusjuht