Nii nagu eelmine aasta, said ka sellel lõppenud 2017/2018 õppeaastal meie kooli õpilased käia tänu KIK projektile väljasõitudel loodusesse, et saada keskkonnateadlikumaks.
Projekti eesmärk oli tõsta kohaliku noore elanikkonna teadlikkust keskkonnast ning selle hoidmisest. Loodushoidlik suhtumine saab alguse lapsena omaks võetud väärtushoiakutest. Täna on keskkonnahariduslike õppeprogrammide valik suur ja võimalused pealekasvavat põlve harida piisav. Õppekäikudel käisid kõik Kunda Ühisgümnaasiumi klassid ning mõned neist jagasid oma kogemusi ja muljeid ka teistele.
Kuuenda klassi õpilane kirjutab:
Käisime kuuendate klassidega Viru rabas. Loomulikult olid meil ka giidid, kes meile igasugu huvitavaid asju rääkisid. Tegelikult pidime täitma ka töölehti aga vihma tõttu ei saanud neid täita. Kõigepealt käisime metsa vahel ja uurisime sealseid taimi, kuid hiljem jõudsime rappa, kus pidime laudtee peal käima. Keset raba oli suur vaatetorn, mille otsast nägi ilusasti kogu raba. Tornist edasi läks tee kitsamaks ja märjemaks. Vahepeal peatusime ühe lauka juures, kus saime mõõta selle temperatuuri, läbipaistvust ja muud sellist. Juba raba lõpupoole õppisime ühe huvitava taime kohta, kes sööb putukaid ning nägime kuidas sood taastatakse. Kui olime rabast välja jõudnud lubas giid meil bussini joosta ning enamus tegigi seda, sest kõik olid märjad ja näljased. Tegelikult oli seal päris tore vaatamata sellele, et vihma sadas. Kindlasti said kõik ka palju uusi teadmisi ja ma usun, et paljud tahaks Viru raba mõne ilusa ilmaga uuesti külastada.
4. klassi õppereisi „Vesi meie igapäevaelus“ kirjeldab õpetaja:
Väljasõidu esimene peatus oli Ööbiku veepuhastusjaamas, kus meid võttis vastu giid Enri. Ta tutvustas lastele jaamas viibimise reegleid ning tegi meile siis ringkäigu territooriumil. Teise peatuse tegime Tõrremäe reoveepuhastusjaamas, kus lapsed said näha ja nuusutada, mis juhtub veega edasi, kui see on jõudnud kanalisatsiooni. Reoveepuhastusjaamas said õpilased päriselt reoveest leitud asju näha. Kuigi see oli vastik vaatepilt, siis õpilaste jaoks reaalne ja mitte nii keeruline, kui eelnev teaduslik jutt. Giid Enri sai suure õpilastegrupiga siiski hästi hakkama ning pani nad kuulama. Samuti oli õppereis sobiva pikkusega. Isegi meile sattunud kehv ilm ei teinud paari tunniga kahju.
7. klassi õpilaste mõtted õppekäigust:
Käisime klassiga Sagadi Metsamuuseumis. Me käime seal igal aastal, sel aastal oli teemaks „Allikast mereni“. Kohale jõudes läksime looduskooli, kus vaatasime õppefilmi. Peale seda alustasime 7-kilomeetrist matka Altjale. Matka jooksul võtsime erinevatest veeproove jõest ja merest ning mõõtsime vee temperatuuri ja soolsust. Sagadis võtsime proove tiigi- ja kaevuveest. Peale seda suundusime tagasi looduskooli, kus uurisime veeproove. Kõige puhtamaks osutus kaevuvesi, kõige mustemaks aga merevesi. Päev oli väsitav, aga saime kõik uusi ja huvitavaid teadmisi.
9. klassi mõne õpilase tagasiside õppeprogrammile „Põlevkivi kaevandamine“:
Väga põnev ja õpetlik. Huvitav ja lõbus. Suurepärane, oli lõbus ja ülimalt huvitav ja õppimisrohke. Ekstreemne ja huvitav, hea kogemus. Sain teada uusi asju- oli tore ja äge. Rongisõit ja veoautosõit olid kõige põnevamad, giidid olid toredad ning jutukad. Oli huvitav ja õpetlik. Oli põnev ekskursioon.
Projekti tulemusena said õpilased teadmisi kinnistada läbi praktiliste tegevuste looduskeskkonnas. Uued kogemused ja teadmised aitasid luua seoseid juba olemasolevate teadmistega. Projekt oligi suunatud otseselt keskkonnateadlikkuse tõstmisele ja selle jätkusuutlikkusele Kunda Ühisgümnaasiumis, mille läbi sai õpilane teadlikumaks teda ümbritsevast loodusest, loodusvaradest ja protsessidest looduses.
Loodusega tihedas kontaktis olles kujuneme ise ja kujundame ka teisi. Täname KIKi võimaluse eest õpetada lapsi elama koos loodusega. Täname ka Lahemaa Keskkonnahariduse Seltsi, Alutaguse Matkaklubi, Sagadi Looduskooli ja Paemuuseumit meie vastu võtmise ning meie õpilaste harimise eest.