Reedel hakkame võistlema. Kes tunneb ära kõige rohkem võõrkeelseid AITÄH-sõnu? Tähistame rahvusvahelist AITÄH päeva põneva mänguga.
1. LEIA OMALE PABER JA PLIIATS
2. VAHETUNDIDES OTSI SEINTELT VÕÕRKEELSEID AITÄH-SÕNU
3. KIRJUTA NEED OMALE ÜLESSE JA LEIA ISESEISVALT, MIS KEELES ON AITÄH ÖLDUD (võib kasutada internetti)
4. TOO PABER REEDEL, PÄEVA LÕPUKS, HUVIJUHILE TEGUDE TUPPA (NIMI JA KLASS PEALE)
5. ESMASPÄEVAL AUTASUSTAME KOLMES ARVESTUSES:
1-3 KLASS - ENIM SÕNU KOGUNUD
4-12 KLASS - ENIM SÕNU JA KEELI KOGUNUD
ÕPETAJAD - ENIM SÕNU JA KEELI JA RIIGIPÄID KOGUNUD JA KOKKU PANNUD
Meie võitjad on selgunud.
Esimeses kategoorias (1-3 klass) kogus kõige enam AITÄH-sõnu Diana Logotšjova 3. klassist.
Teises kategoorias (4-12 klass) leidis enim õigeid vasteid võõrkeelsetele AITÄH-sõnadele David 11. klassist.
Kolmas kategooria (õpetajad) jäi sel aastal esindamata.
Palju, palju õnne võitjatele!
Ootame teid tegude tuppa auhinnale järgi ??
Meie kooli 6. ja 7. klassi õpilased osalesid enne koolivaheajale minekut kolm päeva #Rakett69 õpihuvilaagris, kus tuli lahendada erinevaid ülesandeid, mis nõudsid meeskonnatöö oskust. Kasuks tuli nutikus ja loovus. Iga päeva lõpus said meeskonnad võtta mõõtu omavahelises duellis.
Rändav Bioklass on Tartu Ülikooli ja firma Thermo Fisher Scientific ühisprojekt, mille eesmärgiks on tutvustada koolinoortele eluteadusi ning suurendada nende huvi biotehnoloogia valdkonna vastu. Projekti eesmärgiks on populariseerida loodusteadusi, tutvustades õpilastele tänapäevaseid DNA analüüsi meetodeid ja andes neile võimaluse töötada kaasaegse laboriaparatuuriga. Projekti käigus sõidab mobiilne labor mööda Eestit ning külastab koole. 5.septembril 2017 jõudiski Rändav Bioklass Kunda Ühisgümnaasiumi. Bioklassi töös osalesid 11. ja 12.klasside õpilased ning huvilised 9.klassist.
Õpilased said kuulata lühiloengut, mille käigus räägiti antud projektist ja selle eesmärkidest. Praktiline osa algas pipeteerimise õppimisega, millele järgnes ka võistlus. Piepeteerimise võistluse võitis Allan Loo 12.klassist. Seejärel tutvustati DNA-d - õpilastele selgitati, kuidas DNA kogust mõõdetakse ning kuidas DNA-d sadestada. Järgnes loenguline ja praktiline osa sellest, kuidas on võimalik teatud, meid huvitavaid DNA piirkondi PCR-i reaktsiooni käigus paljundada. Töö bioklassis oli põnev ja meeliköitev.
Õpetaja Marika Toom
Fotod kooli arhiivist
30. jaanuar - 3. veebruar viime läbi reaalaainetenädala (1.-12. klass, oodatud on ka õpetajate osavõtt QR-koodi viktoriinist ja nutispordist).
Ürituste infot saab vaadata siit.
Tublimaid küsime mõnel päeval tunnist võistlustele. Puudujad täpsustame järgmisel nädalal.
Reaalainete õpetajad
Esmaspäeval, 14. septembril, toimus Kunda koolis selle aasta rebaste ametlik ristimine.
Päev möödus kiirelt, aga põnevalt. 12. klass oli hästi ette valmistunud, kõik oli läbi mõeldud ning hommikul sai kohe pihta hakata.
Rebased olid oodatud kooli juba 7:30ks, et selga saada spetsiaalselt rebastele valitud uhked rõivad, mis märgistati vastavate R-tähtedega. Lisaks sai iga rebane individuaalse meigi ning korraldused edasiseks. Neile jagati ära oma "Jumalad" (12. klassi esindajad), keda pidi teenima päeva lõpuni, nende nõudmisel mängudes osalema ja vajadusel nende koolikotte transportima. Mängud olid vahvad, tantsida sai ka. Kui rebane keeldus, millegi tegemisest, sai ta juua spetsiaalset "jõujooki", et edaspidi rohkem jaksu osaleda oleks.
Tundub, et päev oli meeldejääv ja rebased said toreda mälestuse terveks eluks :)
Rattaretkele on organiseeritud transpordivõimalus Hiiumaale ja seal kohapeal kaasa liikuv varustuseauto. Lähme Hiiumaad ratta seljas avastama! Kohtade arv piiratud. Täpsem info huvijuhilt.
Eesti Vabariigi sajanda juubeli tähistamise eel arutasime meiegi oma kollektiivis, mida oma riigile tähtsaks juubeliks kinkida. Olime veendunud, et kingitus peab olema tähendusega ning meie põhitegevust silmas pidades toetama ka õppeprotsessi. Nii saigi ühel hetkel otsustatud, et Kunda Ühisgümnaasium kingib Eesti Vabariigile 2017/2018. õppeaasta jooksul SADA TEGUSAT TÖÖTUBA.
Koostöös Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Eesti Õpilasesinduste Liiduga kuulutati septembri kuus välja projektikonkurssi “Kas mu kool on salliv”, kus oli võimalik taotleda rahalist toetust oma projekti elluviimiseks.
November oligi Kunda Ühisgümnaasiumis Salliva Kooli kuu. Sel kuul viidi koolis ellu projekt „Naerata-see sobib Sulle!“ Projekti eesmärgiks oli vähendada koolikiusamist.
Projekti raames käis koolis töötubasid tegemas ja õpilastega suhtlemas eripedagoog Pille Kriisa. Tema töötubades said õpilased teada, mida tuleb teha kui näed koolis kiusamist ja et kiusajateks on hoopis need kellel on tegelik probleem. Koostöös poiste käsitööõpetaja Kaido Kukkega tehti kooli murepostkast, kuhu õpilased ja ka õpetajad saavad panna kirjad oma muredega. Postkasti eelis on see, et oma muredest saab teada anda anonüümselt. Toimus ka koomiksi võistlus pealkirjaga Naeratav kool. Eesmärk oli panna noored mõtlema selle peale, milline võiks olla naeratav kiusamisvaba kool.
Murepostkast osutus koolis väga efektiivseks, seega otsustasime koostöös koolijuhtkonnaga murepostkasti kauemaks kasutusele võtta.
Projektijuht Kärol Kirsipuu
Kunda Ühisgümnaasium 8. klass
19. oktoobril sõitsid Kunda Ühisgümnaasiumi 7-ndate klasside õpilased koos klassijuhatajate ja ajalooõpetajaga Narva linnusesse keskaega uurima. Linnuses võtsid meid vastu kaks giidi. Esmalt jagati meid kahte gruppi, nagu ikka 7.a kl ja 7.b kl. Meie, 7. a klass läks koos giidiga 3. korrusele, seal pidime vaatama filmi keskaja tegemistest. Veel ennem, kui giid rääkima sai hakata, oli linnuses tuletõrjehäire. Pidime kohe 3. korruselt alla õue minema. Küll oli väsitav see edasi tagasi ronimine. Uuesti 3. korrusele jõudes hakkasime vaatama lühifilmi keskajast, tore oli see, et giid rääkis lisaks filmile meile veel palju huvitavat. Saime teada, et enam kui 700 aastat vana Narva linnus on pika ajaloo jooksul kuulunud sakslastele, taanlastele, rootslastele, venelastele ja nüüd kuulub eestlastele. Järgmises ruumis saime enda nime kirjutada tindi ja sulega. Veidi keeruline oli, aga saime hakkama. Kõige toredam osa oli siis, kui giidi abiga riietati meie õpilased keskaja riietesse. Oli talupoeg oma naisega, kuningas ja kuninganna, sepp, munk, rüütel, käsitööline, jt. Peale seda läksime ise linnuses keskaega avastama. Kui linnuses kõik korralikult läbi käidud, läksime õue ja sealt linnusemüürile, vägev vaatepilt väikestest avadest linnuse ümbrusele. Ilm oli väga päikeseline ja mõnus, jalutuskäik mööda promenaadi oli ka mõnusalt lahe. Promenaadi pikkus on umbes 967 m, meie päris lõppu välja ei jalutanud. Promenaad on idast piiratud Narva jõega ja asub Vene Föderatsiooni piiri vahetus läheduses. Teisel pool jõge on Venemaa linn Ivangorod. Põnev oli jälgida, kuidas Venemaa inimesed sellest samast jõest kalu püüdsid . Jalutuskäik mööda promenaadi tehtud, läksime sööma. Praad maitses väga, kuna pikk ja huvitav päev oli lõppemas ja kõhud väga tühjad. Aitäh, head õpetajad! Oli üks põnev ja hariv õppereis.
Kunda Ühisgümnaasiumi seitsmendikud