Oktoober oli pudrukuu ja 10.oktoober oli rahvusvaheline pudrupäev. Sel sügisel tähistati esmakordselt Eestis pudrukuud toreda aktsiooniga, kus lapsed said koolides oma õpetaja juhendamisel ja terve klassiga nuputada ja katsetada oma retsepte teraviljadest.
Täna, 19.märtsil toimus viiendat korda gümnasistidele ja põhikooli lõpuklassidele suunatud rahatarkuse veebikonverents "Kas mina juhin raha või juhib raha mind?". Esinejad olid mitmekülgsed ja jagasid noortele väärtuslikku infot.
Meie koolist osalesid konverentsil 8., 9.a, 9.b ja 10.klass.
Emakeelenädal tuli sel aastal Kunda kooli teisiti. Ikka ja alati on eesti keele õpetajad varakult pinges: keda kutsuda emakeelepäeva puhul kooli esinema, et lapsed saaksid huvitava, vaimu ja meelt hariva kogemuse võrra rikkamaks.
Käesolev aasta on ühtlasi ka rahvajutuaasta ning emakeelenädal asendus sel aastal rahvajutunädalaga, kuhu kaasasime kogu koolipere. Nimelt toimus veebruaris, märtsi alguses ülekooliline rahvajutu kirjutamise konkurss. Igas vanuses õpilased kirjutasid muinasjutte lohedest, trollidest, möldripojast, pagarist, rebasest, hundist, jänesest, küla tabanud needusest, Kunda kummitusest. Muistendid selgitasid, kuidas on tekkinud ikkagi Lammasmägi, Kronkskallas, miks kannavad külad just sellist nime, miks koer jäneseid ei salli, kuidas tekkisid võililled, kuidas tuttpütt endale tuti sai…. Loetelu jätkata oleks liig ajamahukas. Küll aga saab huviline meie kooli II korruse stendidelt neid vahvaid jutte ise lugeda. Lõimisime rahvajutte ka kunstitundi: õpetaja Ruti juhendamisel illustreerisid õpilased tundides oma loodud rahvajutud, millest sündis näitus.
Traditsiooniliselt avab iga-aastase emakeelenädala teemakohane kuldvillak, mida on korraldatud küll oma 15 aastat! Õpilased said teadmisi proovile panna nii kirjanduse, juubelite, rahvajuttude, sõnavara, filmi ja teatri ning varia valdkonnast.
Teisipäeval külastas meie kooli tuntud jutuvestja Piret Päär koos rahvamuusik Kulno Malvaga. Tihti on nii, et mõni teab palju lugusid, aga ei oska neid edasi anda ning vastupidi. Piret Päär oskab seda kõike filigraanse osavusega. Harjumatu oli haudvaikses saalis olla, sest õpilased kuulasid.
- klassi õpilaste arvamusi: „Lood olid põnevad ja tekkis tunne, et mis nüüd edasi saab. Mul oli tihti selle naisega silmside. Pillionu oli ka vahva. Lood panid mõtlema tavaelule, kuna olid sügavmõttelised.“
„Meile räägiti vanast ajast ja jutustati lugusid, mida oli väga põnev kuulda. Mu lemmiklugu oli viimane. Mängiti ka igasuguste instrumentidega, mida oli väga tore kuulata.“
„Minule meeldis. Jutud olid põnevad ja õnneks sai neid jutte kuulata vaikuses. Mulle meeldis ka see mees, kes mängis pilli mängis. Viimane lugu oli lahe.“
- klassi õpilased: „Jutuvestja Piret Pääri oli hea kuulata. Tekkis selline lapsepõlvetunne, kui vanaema mulle mingeid lugusid jutustas. Meeldis ka see, et ta oskas igasse loosse mingi mõttetera ära peita.“
„Mulle meeldis, kuidas Piret Päär lugusid jutustas, ta muutis kõik jutud põnevaks. Meeldis ka Kulno Malva pillimäng ja see, kuidas ta rahvajuttudele taustaks mängis. Ta rääkis pillidest väga huvitavalt. Ta ei mänginud tavalisi pille, vaid haruldasemaid, mida iga päev ei näe, ja see meeldis mulle. Kõige huvitavam oli torupill.“
„Mulle meeldis väga tänane kokkusaamine. Õhkkond oli väga hubane ja tore. Ma arvan, et meie koolis võiks selliseid üritusi rohkem olla.“
Reedel hakkame võistlema. Kes tunneb ära kõige rohkem võõrkeelseid AITÄH-sõnu? Tähistame rahvusvahelist AITÄH päeva põneva mänguga.
1. LEIA OMALE PABER JA PLIIATS
2. VAHETUNDIDES OTSI SEINTELT VÕÕRKEELSEID AITÄH-SÕNU
3. KIRJUTA NEED OMALE ÜLESSE JA LEIA ISESEISVALT, MIS KEELES ON AITÄH ÖLDUD (võib kasutada internetti)
4. TOO PABER REEDEL, PÄEVA LÕPUKS, HUVIJUHILE TEGUDE TUPPA (NIMI JA KLASS PEALE)
5. ESMASPÄEVAL AUTASUSTAME KOLMES ARVESTUSES:
1-3 KLASS - ENIM SÕNU KOGUNUD
4-12 KLASS - ENIM SÕNU JA KEELI KOGUNUD
ÕPETAJAD - ENIM SÕNU JA KEELI JA RIIGIPÄID KOGUNUD JA KOKKU PANNUD
Meie võitjad on selgunud.
Esimeses kategoorias (1-3 klass) kogus kõige enam AITÄH-sõnu Diana Logotšjova 3. klassist.
Teises kategoorias (4-12 klass) leidis enim õigeid vasteid võõrkeelsetele AITÄH-sõnadele David 11. klassist.
Kolmas kategooria (õpetajad) jäi sel aastal esindamata.
Palju, palju õnne võitjatele!
Ootame teid tegude tuppa auhinnale järgi ??
Meil on hea meel teatada, et Kunda Ühisgümnaasiumi 4.-6. klassi õpilasmeeskond kindlustas koha Rakett69 Juunior pardal. Selleks tuli meeskonnal välja mõelda "Kuidas saab muna pudelisse?" ning teha sellest video.
Õpilasi ootab ees, 25. oktoobril, veerandfinaal Laekvere koolis.
Meeskonda kuuluvad:
4. klass
Roland Mennik
Oskar Takk
5. klass
Trevor Susi
Marell Rander
6. klass
Säde Karja
Siim Arro
Meeskonda juhib Ülle Juuse-Tumak
Meie kooli 6. ja 7. klassi õpilased osalesid enne koolivaheajale minekut kolm päeva #Rakett69 õpihuvilaagris, kus tuli lahendada erinevaid ülesandeid, mis nõudsid meeskonnatöö oskust. Kasuks tuli nutikus ja loovus. Iga päeva lõpus said meeskonnad võtta mõõtu omavahelises duellis.
Rändav Bioklass on Tartu Ülikooli ja firma Thermo Fisher Scientific ühisprojekt, mille eesmärgiks on tutvustada koolinoortele eluteadusi ning suurendada nende huvi biotehnoloogia valdkonna vastu. Projekti eesmärgiks on populariseerida loodusteadusi, tutvustades õpilastele tänapäevaseid DNA analüüsi meetodeid ja andes neile võimaluse töötada kaasaegse laboriaparatuuriga. Projekti käigus sõidab mobiilne labor mööda Eestit ning külastab koole. 5.septembril 2017 jõudiski Rändav Bioklass Kunda Ühisgümnaasiumi. Bioklassi töös osalesid 11. ja 12.klasside õpilased ning huvilised 9.klassist.
Õpilased said kuulata lühiloengut, mille käigus räägiti antud projektist ja selle eesmärkidest. Praktiline osa algas pipeteerimise õppimisega, millele järgnes ka võistlus. Piepeteerimise võistluse võitis Allan Loo 12.klassist. Seejärel tutvustati DNA-d - õpilastele selgitati, kuidas DNA kogust mõõdetakse ning kuidas DNA-d sadestada. Järgnes loenguline ja praktiline osa sellest, kuidas on võimalik teatud, meid huvitavaid DNA piirkondi PCR-i reaktsiooni käigus paljundada. Töö bioklassis oli põnev ja meeliköitev.
Õpetaja Marika Toom
Fotod kooli arhiivist