Kliki artikli pealkirjal, et näha kuulutust suuremalt!
Neljapäeval, 14. juunil alates kl 10.00 koolimaja SULETUD.
Õpetajad majast väljas koolitusel.
Koolituse teema „Kunda Ühisgümnaasiumi kollektiivi motivatsiooni tõstmine ja suhtlemisoskuste parandamine käitumisraskustes õpilastega“, mis on toetust saanud Euroopa Sotsiaalfondist.
Toimuvad ainult remonditööd.
Neljapäeval, 25. mail kell 17.30 toimub klassis 201 koosolek sügisel kooli tulevate laste vanematele.
Klassijuhataja Eve Randver
Kunda ÜG Õpilasesindus kogub asju loomade varjupaigale.
13. oktoobril külastasid 2.a ja 2.b klass Rakett69 Teadusstuudiot.
2. klassi õpilaste teadussessiooni teemaks oli „Õhk“. Õpilased ehitasid etteantud vahenditest tuulekahuri ning meisterdasid tuule jõul liikuva auto. Kogu „ehitustöö“ toimus gruppides. Teadusstuudios said õpilased võimaluse avastada, katsetada, õppida ning omavahel võistelda.
Nii nagu eelmine aasta, said ka sellel lõppenud 2017/2018 õppeaastal meie kooli õpilased käia tänu KIK projektile väljasõitudel loodusesse, et saada keskkonnateadlikumaks.
Projekti eesmärk oli tõsta kohaliku noore elanikkonna teadlikkust keskkonnast ning selle hoidmisest. Loodushoidlik suhtumine saab alguse lapsena omaks võetud väärtushoiakutest. Täna on keskkonnahariduslike õppeprogrammide valik suur ja võimalused pealekasvavat põlve harida piisav. Õppekäikudel käisid kõik Kunda Ühisgümnaasiumi klassid ning mõned neist jagasid oma kogemusi ja muljeid ka teistele.
Kuuenda klassi õpilane kirjutab:
Käisime kuuendate klassidega Viru rabas. Loomulikult olid meil ka giidid, kes meile igasugu huvitavaid asju rääkisid. Tegelikult pidime täitma ka töölehti aga vihma tõttu ei saanud neid täita. Kõigepealt käisime metsa vahel ja uurisime sealseid taimi, kuid hiljem jõudsime rappa, kus pidime laudtee peal käima. Keset raba oli suur vaatetorn, mille otsast nägi ilusasti kogu raba. Tornist edasi läks tee kitsamaks ja märjemaks. Vahepeal peatusime ühe lauka juures, kus saime mõõta selle temperatuuri, läbipaistvust ja muud sellist. Juba raba lõpupoole õppisime ühe huvitava taime kohta, kes sööb putukaid ning nägime kuidas sood taastatakse. Kui olime rabast välja jõudnud lubas giid meil bussini joosta ning enamus tegigi seda, sest kõik olid märjad ja näljased. Tegelikult oli seal päris tore vaatamata sellele, et vihma sadas. Kindlasti said kõik ka palju uusi teadmisi ja ma usun, et paljud tahaks Viru raba mõne ilusa ilmaga uuesti külastada.
4. klassi õppereisi „Vesi meie igapäevaelus“ kirjeldab õpetaja:
Väljasõidu esimene peatus oli Ööbiku veepuhastusjaamas, kus meid võttis vastu giid Enri. Ta tutvustas lastele jaamas viibimise reegleid ning tegi meile siis ringkäigu territooriumil. Teise peatuse tegime Tõrremäe reoveepuhastusjaamas, kus lapsed said näha ja nuusutada, mis juhtub veega edasi, kui see on jõudnud kanalisatsiooni. Reoveepuhastusjaamas said õpilased päriselt reoveest leitud asju näha. Kuigi see oli vastik vaatepilt, siis õpilaste jaoks reaalne ja mitte nii keeruline, kui eelnev teaduslik jutt. Giid Enri sai suure õpilastegrupiga siiski hästi hakkama ning pani nad kuulama. Samuti oli õppereis sobiva pikkusega. Isegi meile sattunud kehv ilm ei teinud paari tunniga kahju.
7. klassi õpilaste mõtted õppekäigust:
Käisime klassiga Sagadi Metsamuuseumis. Me käime seal igal aastal, sel aastal oli teemaks „Allikast mereni“. Kohale jõudes läksime looduskooli, kus vaatasime õppefilmi. Peale seda alustasime 7-kilomeetrist matka Altjale. Matka jooksul võtsime erinevatest veeproove jõest ja merest ning mõõtsime vee temperatuuri ja soolsust. Sagadis võtsime proove tiigi- ja kaevuveest. Peale seda suundusime tagasi looduskooli, kus uurisime veeproove. Kõige puhtamaks osutus kaevuvesi, kõige mustemaks aga merevesi. Päev oli väsitav, aga saime kõik uusi ja huvitavaid teadmisi.
9. klassi mõne õpilase tagasiside õppeprogrammile „Põlevkivi kaevandamine“:
Väga põnev ja õpetlik. Huvitav ja lõbus. Suurepärane, oli lõbus ja ülimalt huvitav ja õppimisrohke. Ekstreemne ja huvitav, hea kogemus. Sain teada uusi asju- oli tore ja äge. Rongisõit ja veoautosõit olid kõige põnevamad, giidid olid toredad ning jutukad. Oli huvitav ja õpetlik. Oli põnev ekskursioon.
Projekti tulemusena said õpilased teadmisi kinnistada läbi praktiliste tegevuste looduskeskkonnas. Uued kogemused ja teadmised aitasid luua seoseid juba olemasolevate teadmistega. Projekt oligi suunatud otseselt keskkonnateadlikkuse tõstmisele ja selle jätkusuutlikkusele Kunda Ühisgümnaasiumis, mille läbi sai õpilane teadlikumaks teda ümbritsevast loodusest, loodusvaradest ja protsessidest looduses.
Loodusega tihedas kontaktis olles kujuneme ise ja kujundame ka teisi. Täname KIKi võimaluse eest õpetada lapsi elama koos loodusega. Täname ka Lahemaa Keskkonnahariduse Seltsi, Alutaguse Matkaklubi, Sagadi Looduskooli ja Paemuuseumit meie vastu võtmise ning meie õpilaste harimise eest.
Kunda Ühisgümnaasiumi koolipere
Kolmapäeval, 6. septembril käisid meie 10. ja 11. klassi õpilased külas Viru-Nigula raamatukogus, kus Tiiu Vitsut tutvustas näitust "Picturing America" ehk "Ameerikat kujutades" ning muusikalise ülevaate andis John Mathre.
Näitus annab hea ülevaate USA ajaloost läbi kunsti ja pakub loomingulisi viise uurida selle riigi ja rahva ajalugu ning ideaale. 40-pildiline kollektsioon kujutab eri ajastutel valminud taieseid, mis jutustavad Ameerika lugu. Soov rääkida Ameerika lugu läbi tema kunsti inspireeriski USA riiklikku humanitaarteaduste toetusfondi (NEH) näitust looma. "Ameerikat kujutades" aitab õpetada Ameerika ajalugu ja eksponeerib hoolikalt valitud meistriteoseid mitme sajandi pikkusest perioodist.
TINDITOOBER TULEB TAAS!
Inktober ehk Tinditoober on iga-aastane kunstiväljakutse, mille eesmärk on julgustada kunstihuvilisi arendama oma oskusi oktoobri jooksul joonistades, maalides või muud moodi luues iga päev ühel kindlalt teemal pildi. Inktoberi eesmärk pole võistlus, vaid eneseväljenduse ja kunstilise kasvu võimaldamine. See on ka suurepärane võimalus kunstihuvilistel kogukonnas osaleda, teisi kunstnikke inspireerida ja enda oskusi parandada.
Inktober on saavutanud tohutu populaarsuse sotsiaalmeedia platvormidel, eriti Instagramis, kus jagatakse oma igapäevaseid tindijoonistusi hashtagiga #Inktober. See on muutunud oluliseks ürituseks kunstimaailmas ja julgustab kunstihuvilisi kogu maailmas looma ja jagama kunsti.
Meie kodune Tinditoober 2024 väljakutse on suurem kui eelmisel aastal ning ühendab Kadrina Keskkooli, Kunda Ühisgümnaasiumi ja Uhtna Põhikooli õpilasi ja töötajaid. Osalemiseks registreeri oma salanimi kodulehel ja postita Padleti keskkonda salanime kasutades oma joonistusi. Aktiivsematele osalejatele on auhinnad.
Rohkem infot ja osalemisjuhis kodulehel: bit.ly/tinditoober23
1.novembri hommikul kogunesid Kunda Ühisgümnaasiumi gümnasistid kooli aulasse, et kohtuda Eesti Advokatuur 100 ja algatuse Tagasi Kooli raames advokaat Küllike Nammiga. 2019. aasta sügisel on Tagasi Kooli fookuses karjääriteemad. Selleks, et õpilased saaksid teha elus teadlikke valikuid, toome õpilaste ette külalisõpetajaid ning korraldame karjääriteemalisi külalistunde.
Külalisõpetaja loengu fookuses oli advokaadikutse kui karjäärivalik – samm-sammult said õpilased aimu sellest, mida, kus ja kui palju õppima peaks, et lõpuks kohtusaalis kaitsja rollis olla. Pelgalt magistrikraadist ei piisa. Tuleb anda eksam advokatuuri pääsemiseks, seejärel assisteerida kaks aastat vandeadvokaati ning kahe aasta möödudes jälle eksam sooritada. Lihtsa matemaatilise tehte tulemusena võtab see minimaalselt 7-8 aastat. Tippu jõuda ei ole kerge!